Poloha a okolí poutního místa Maria Loreto

Poloha areálu Maria Loreto

Barokní poutní areál Maria Loreto s kaplí Panny Marie Loratánské byl vystavěn v letech 1664-1689 chebskými jezuity u farního kostela sv. Ducha na vrcholu návrší severovýchodně od vsi Starý Hrozňatov (Alt Kinsberg), která je dnes součástí města Chebu. Do Starého Hrozňatova jezdí MHD a Loreta je pohodlně přístupná jak autem, tak na kole či pěšky.

Autem z Chebu

• z Chebu kolem Kauflandu, pak doprava, odbočit vlevo z hlasvní silnice (obchvatu Chebu) doleve na Podhrad, za Podhradem doprava do Starého Hrozňatova a serpentinami nahoru nad Hrozňatov k poutnímu areálu (cesta je vyznačena na připojené mapce)
  • nebo z Chebu směrem na Svatý Kříž, za benzinkou pak odbočit doleva, pak doprava, přes Šlapany, serpentinou kolem potoka a lomu, nahoru doprava do Starého Hrozňatova a serpentinami nahoru nad Hrozňatov k poutnímu areálu
  • nebo z Chebu přes Háje úzkou asfaltkou na Šlapany, serpentinou kolem potoka a lomu, nahoru doprava do Starého Hrozňatova a serpentinami nahoru nad Hrozňatov k poutnímu areálu

Autem od Mariánských Lázní

• před sjezdem na Jesenickou přehradu odbočíme na Okrouhlou a Lipovou, kde se dáme doprava dolů k přehradě přes Dolní Lipinu, pak pravotočivou zatáčkou sjedeme k hornímu konci přehrady Jesenice a odbočíme doleva směr Starý Hrozňatov, odkud se pak serpentinami kolem zámku dostaneme k poutnímu areálu (cesta je vyznačena na připojené mapce)
  • nebo v pravotočivé zatáčce za Dolní Lipinou odbočíme zpět nahoru doleva (směrem na Kozly a Mýtinu, kam až ovšem nedojedeme), nahoře na kopci se dáme úzkou asfaltkou doprava dolů kolem zbořené keramičky (Nový Hrozňatov) a nahoru do kopce na poutní místo Maria Loreto

Autobusem z Chebu

loreta_mapa

Velká křížová cesta na Loretu

K poutnímu místu stoupá několik kilometrů dlouhá Velká křížová cesta s 29 zastaveními (podrobný popis ZDE).

V okolí poutního areálu Maria Loreto se nachází některé další turistické zajímavosti:
Kam dál?

Pro další inspiraci viz podrobnou prezentaci turistických možností v Chebu a okolí v sekci Turistika ve farnosti

Pokud byste potřebovali informace v němčině, zkuste se mrknout na stránky německého Verein zur Erhaltung und Förderung der Wallfahrtskirche Maria Loreto in Altkinsberg, Egerland e.V.